راهنما،قوانین و مقررات ثبت نام کنندگان

برگشت به صفحه اصلی

قوانین و مقررات راهنمای سامانه ارتباط و درباره ما سوال های متداول

این سامانه بـر اسـاس اختیارات مکتسبه از :
ماده5 قانون بهبـود مستـمر محیط کسـب و کـار و در اجـرای مـاده 73 قانـون اصـلاح مـوادی از قانـون بخش تعاونـی اقتصـاد جمهوری اسـلامی مصـوب 1393/02/17
و همچنین تبصره ذیـل مـاده 2
و نیز تبصره پنج مـاده
27 قانون نظام صنفی کشور مصـوب 1392/06/12 مجـلس شـورای اسـلامی
به منظور صدور گواهی فعالیت اتحادیه ها و شرکت های تعاونی راه اندازی شده است.
مدارک مورد نیاز
1-تصویر اسکن شده ، عکس مدیرعامل ، کارت ملی مدیر عامل ، صفحه اول شناسنامه مدیر عامل ، تصویر آگهی تاسیس شرکت ، تصویر آخرین آگهی تغییرات صادره از مرجع ثبت شرکتها
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
مراحل ثبت نام در وب سایت مرکز صدور گواهی فعالیت اتاق تعاون ایران:
1- ابتدا قبل از شروع ثبت نام وارد قسمت: "راهنما، قوانین و مقررات" بشوید و کلیه مطالب موجود در این قسمت را بصورت کامل مطالعه نمایید سپس گزینه"برگشت به صفحه اصلی" را زده و به صفحه اصلی باز گردید.
2- فیلد عنوان را انتخاب نمایید و نوع واحد ثبت نامی را انتخاب نمایید.
3- فیلد نام اتحادیه/تعاونی: نام شرکت تعاونی یا اتحادیه را بدون ذکر عنوان بنویسید.
4- در قسمت شناسه ملّی: شماره شناسه ملّی شرکت تعاونی یا اتحادیه که باید 11 رقم باشد را وارد نمایید.
5- در قسمت نام مدیر عامل: نام (اسم) مدیر عامل را بصورت کامل وارد نمایید.
6- در قسمت نام خانوادگی مدیر عامل: نام خانوادگی (فامیلی) مدیر عامل را بصورت کامل وارد نمایید.
7- در قسمت کد ملّی مدیر عامل: کد ملّی مدیر عامل که 10 رقم می باشد را وارد نمایید.
8- در قسمت کد امنیتی: در این قسمت کد امنیتی که در سمت چپ توسط سامانه بصورت خودکار (اتوماتیک) نمایش داده می شود را وارد نمایید.(این کد در هر بار ثبت نام تغییر می کند)
9- درون مربع خالی که در کنار جمله " راهنما و قوانین را مطالعه و قبول دارم" را تیک بزنید.
10- روی گزینه ورود کلیک کنید.
پس از ورود به مرحله بعد 60 دقیقه وقت برای انجام کامل ثبت نام برای شما در نظر گرفته شده است.

مرحله یک (مشخصات حقوقی):
1- نام: در این قسمت نمی توانید مطلبی را وارد کنید زیرا بر اساس اطلاعات وارده در مرحله قبل این قسمت توسط خود سایت تکمیل شده است .
2- شماره ثبت: در این قسمت باید شماره ثبت تعاونی و یا اتحادیه مورد نظرتان را وارد نمایید.
3- تاریخ ثبت : در این قسمت باید تاریخ ثبت تعاونی و یا اتحادیه را که در آگهی تأسیس وجود دارد را وارد نمایید.
4- شناسه ملّی: در این قسمت نمی توانید مطلبی را وارد کنید زیرا بر اساس اطلاعات وارده در مرحله قبل این قسمت توسط خود سایت تکمیل شده است.
5-کد اقتصادی: در این قسمت کد اقتصادی را که 12 رقم می باشد را وارد نمایید.
6- زمان شروع تصدی هیئت مدیره فعلی: تاریخ شروع تصدی هیئت مدیره فعلی را وارد نمایید.
7-زمان خاتمه تصدی هیئت مدیره فعلی: تاریخ خاتمه تصدی هیئت مدیره فعلی را وارد نمایید.
8-مشخصات حقیقی اعضاء هیأت مدیره و بازرسی: در این قسمت مشخصات هریک از اعضاء را یک به یک و بصورت جداگانه وارد کنید.
در این بخش باید دقت شود پس از وارد کردن مشخصات کامل هر یک از اعضاء حتما یکبار گزینه "ثبت/ویرایش" را بزنید تا مشخصات فرد وارد شده در لیست نمایش داده شود.پس از پایان وارد کردن مشخصات حقیقی اعضاء گزینه "مرحله بعد.... " را یکبار کلیک کنید.

مرحله دو (مشخصات مدیرعامل):
1-در این قسمت مشخصات مدیرعامل را وارد نمایید.
2-در قسمت صاحبان مجاز امضاء باید هر سه گزینه را انتخاب نمایید.
گزینه "مرحله بعد.... " را یکبار کلیک کنید.

مرحله سوم (مشخصات محل فعالیت):
1- مشخصات محل فعالیت شرکت تعاونی یا اتحادیه را وارد نمایید.
2-اعضاء تحت پوشش شرکت تعاونی یا اتحادیه را به عدد وارد نمایید.
3-سرمایه ثبتی شرکت (ریال) در فیلد سمت راست به عدد و در فیلد سمت چپ به حروف وارد نمایید.
گزینه "مرحله بعد.... " را یکبار کلیک کنید.

مرحله چهارم(بارگذاری مدارک):
در این مرحله لطفاً مدارک مورد نیاز را یک به یک آپلود نمائید.
توجه : فرمت کلیه عکس ها می بایست (JPEG) باشد. فرمت های دیگر قابل قبول نیست .در این مرحله دقت کنید در هر قسمت فقط یکبار می توانید عکسی را آپلود نمایید و دیگر امکان ویرایش و یا تغییر عکس وجود نخواهد داشت.

مرحله پنجم (کد رهگیری):
در این مرحله اعلام وضعیت و کد رهگیری شما نمایان می شود.
لطفا حتما کد رهگیری صادره را در جایی نوشته و برای پیگیری های بعدی نگهداری کنید.
در این صفحه شما می توانید از اطلاعات موجود پرینت گرفته و نزد خود نگه دارید.




به نام خدا
باتوجه به فعالیت گسترده شبکه تعاونی ها بعنوان یکی از بنگاههای تاثیرگذار کشور در معادلات اقتصادی و تأکید مقام معظم رهبری در این خصوص و ابلاغ سیاست های کلی اصل 44 توسط معظم له و سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی که یکی از ارکان 3 گانه پذیرفته شده اقتصاد نظام جمهوری اسلامی ایران است هم چنین ضرورت جمع آوری اطلاعات و ایجاد بانک اطلاعات تعاونی های کشور و اهمیت یکسان سازی و هم ترازی گواهی ها و پروانه ها فعالیت صادره در بخش تعاون کشوربا حوزه اصناف کشور برای کلیه اتحادیه های سراسری، استانی و تشکل های تعاونی هم چون کسبه و بازاریان از اولویت و ضرورت بیشماری برخوردار می باشد استناد اختیارات مکتسبه از مفاد ماده (5) قانون بهبود مستمر فضای محیط کسب و کار (مصوب 16/11/1390 مجلس شورای اسلامی) و در اجرای ماده (73) قانون اصلاح موادی از قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران مصوب 13/02/1396 و تبصره های ذیل ماده (2) و تبصره (5) ماده (27) قانون نظام صنفی کشور مرکز صدور گواهی (پروانه) فعالیت اتاق تعاون ایران بعنوان یکی از زیر مجموعه های حوزه معاونت هماهنگی امور استانها و اتحادیه ها ایجاد و واحدهای تابعه آن نیز بمنظور تنظیم و تنسیق امور مربوط به صدور گواهی(پروانه) فعالیت در اتاق های تعاون استان ها برابر دستور العمل مصوب هیأات رئیسه اتاق تعاون ایران و سایر مستندات ابلاغی در جهت انسجام بخشی، شبکه سازی و ایجاد زنجیره ارزش افزوده در تشکل های بخش تعاون هم چنین تقویت هویت صنفی برای شرکت ها و اتحادیه های تعاونی و بهبود ارتباطات بین بخشی در شبکه تعاونی های کشور راه اندازی و ضمن ارائه راهنمایی خدمات لازم را به جامعه هدف خود آغاز نموده است .
در این راستا به منظور آسان سازی فرآیند درخواست صدور گواهی (پروانه) فعالیت ،مدیریت زمان و دامن زدن به بورکراسی غیر ضروری طراحی و راه اندازی سامانه (سایت) ثبت درخواست صدور گواهی (پروانه) فعالیت نموده از سوی معاونت هماهنگی امور استانها و اتحادیه های اتاق تعاون ایران دنبال که هم اکنون بعنوان ابزاری سریع مطمئن و فراگیر در دسترس همه تعاونگران ارجمند می باشد .
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
نشانی :
تهران، میدان فردوسی، خیابان سپهبد قرنی، بالاتر از چهارراه طالقانی، پلاک 83

تلفن : 1-88310580
نمابر: 88310579
ایمیل : info@digfa-icc.ir

1-آیا خواندن راهنما، قوانین و مقررات سامانه لازم است؟
بله، باید با مطالعه این قسمت با محیط ،شرایط و روند ثبت درخواست هم چنین ثبت نام و قوانین این سامانه کاملاً آشنا شوید.

2-شناسه ملّی و کد اقتصادی را چگونه پیدا کنم؟
الف) جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه به راهنمای سایت مراجعه کنید.
ب) شناسه ملّی در آخرین آگهی تغییرات و کد اقتصادی در برگ مفاصا حساب مالیاتی درج شده است.

3-آیا مدیر عامل می تواند همزمان رئیس هیأت مدیره یا نایب رئیس هیأت مدیره نیز باشد؟
بله، مدیر عامل می تواند یکی از اعضاء هیأت مدیره باشد یا خارج از هیأت مدیره باشد.ضمناً به تناسب هر کدام در سایت گزینه برای انتخاب وجود دارد.

4- اگر در حین ثبت نام وقفه زمانی ایجاد شود پس از بروز وقفه امکان ادامه ثبت اطلاعات وجود دارد؟
این امر بستگی به میزان مدت زمان وقفه دارد اگر این مدت زمان بیشتر از حد مجاز باشد بصورت اتوماتیک یک پیغام برروی صفحه نمایان می شود و شما پس از مشاهده پیغام از محیط ثبت اطلاعات خارج شده و صفحه اول ورود اصلاعات وارد می شوید.

5-دلیل نمایش پیغام «عدم اعتبار در داده های وارد شده !!» چیست؟
در صورتی که شما از اطلاعات تکراری در فیلدهای مشخصات حقیقی استفاده کنید این پیغام توسط سامانه نمایش داده می شود.

6-دلیل نمایش پیغام «کد ملّی وارد شده نامعتبر است» چیست؟
در صورتی که اعداد وارد شده برای کد ملّی طبق استاندارد سازمان ثبت احوال کشور نباشد این پیغام توسط سامانه نمایش داده می شود.

7-دلیل نمایش پیغام «آپلود تکراری است» چیست؟
اگر در زمان بارگذاری مدارک پس از بارگذاری یک تصویر دوباره در همان قسمت عکس دیگری را بارگذاری کنید این پیغام توسط سامانه نمایش داده می شود ؛ زیرا شما کلاً مجاز به بارگذاری یک عکس (تصویر خواسته شده در مدارک مورد نیاز ) هستید و نمی توانید در یک قسمت 2 عکس را بارگذاری کنید زیرا عکس اول ثبت شده است و امکان تغییر وجود ندارد.

8-دلیل نمایش پیغام «فرمت تلفن همراه وارده نادرست است» چیست؟
زمانی که اعداد وارد شده در این قسمت مطابق با استاندارد شماره تلفن همراه نباشد این پیغام توسط سامانه نمایش داده می شود.